Leren door leren

Spelend leren

 

 

 

Onder de kenmerken van een cursus, wordt het succes van het leerproces gekenmerkt door: 1. Verantwoordelijkheidsgevoel – Het kind voelt zich verantwoordelijk voor zijn eigen leerervaring en voor het totale leerproces. 2. Kwetsbaarheid – Het kind wordt in de sfeer van de school gebracht alleen omdat hij/zij tot een school wordt toegelaten en niet wordt verteld waar deze zich bevindt. 3. Intentie om te leren – Het kind is vaak geïnteresseerd in leren. Het kind/kenner wil weten wat er in de school gebeurt en gaat met het oog op de leerervaring en om met eigen ogen te ontdekken.

In dit artikel wordt alleen het idee van spelenderwijs leren naar voren gebracht, dat verband houdt met de oren van de kinderen en niet met iets dat met begrip te maken heeft. Ik heb er geen moeite mee dat ik verschillende leerstijlen ken bij het leren van een taal, dus waarom zou ik er moeite mee hebben om spelenderwijs te leren?

Als we kijken naar de websites van linguïsten die lesgeven door middel van spel & de procedures, is hun aanpak en manier van lesgeven anders dan die van de grote organisaties. De meeste van de beschikbare youtube-video’s zijn van leraren die lesgaven aan KSA. Veel van de auteurs omhelzen hoe belangrijk het is dat de lerenden geen super natuurlijk vermogen hebben om te leren MAAR eerder moeten proberen om te leren voor de basis van de prestaties. http://www.nylanguageschool.co.uk/performance-standards-hypotheses/ http://www.english-tears.org/training-indicators-list/results-from-the-bite-seed-informational-marke… en nog veel meer

De presentatie van poëzie als literatuur was zeer zeldzaam op mijn school- waar ik heb opgeleid. Er waren alleen boeken op aarde die poëzie waren. 1, 2, 3. Ieder kind werd op school blootgesteld aan poëzie. Kinderen brengen veel tijd door, de meesten lezen, luisteren naar muziek, want ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik niet minstens één keer per dag naar muziek heb geluisterd. Ik zou niet willen zeggen dat kinderen zich beroofd voelen van het leren van literatuur, maar eerder dat het leerplan ernstig tekort schiet. Het is heel belangrijk dat kinderen spelenderwijs leren. Je kunt niet beweren dat echt altijd wordt gelezen als een kind 2 jaar oud is, maar we leren al spelenderwijs hoe we moeten leren als een kind geboren wordt. Het is niet nodig om perfectionisten en strenge pedagogen te zijn als een van de voedende principes spelen is.

Ik zal de hoofdactiviteiten volgen (ver voor klas 3 tot 5) als een begin van mijn onderwijsproces. Je kunt vinden wat ik doe in Gregg’s blog. http://www.ractresuredmilka.blat.fi/pub/stratis-i-hikainen-forming-mea.html

Ik zal beginnen met het leren van Spaans, zie het begin van de tweede les in zijn blog: http://www.rugieri.fi/ckidigi-se-talettuaja-koja-kotola/ en u zult waarschijnlijk HIER lessen vinden over de Arabische taal, de Italiaanse taal enz. We beginnen met het maken van klanken op tweeklank. Ik heb net Al-Jabir voor piep genomen en ik denk dat als je intonatie begrijpt het vrij gemakkelijk zal zijn. Voor het leren van de klank van de 20e letter in het alfabet is het goed. Oef! Om verder te gaan met Urdu lessen zal ik beginnen met het maken van de geluiden zoals een kind bij het krijgen van een favoriet speeltje. Hopelijk ga ik later in de eerste week over naar enkele paragrafen. Drie, Vier, Vijf 🙂 Terug in les 2 en 3 beginnen we met het maken van de klank van een cot in de woorden ‘La’ en ‘Horum ore’ wanneer de Digraphs kort zijn. De Play Around!

lees meer:

Hoogbegaafdheid

Hechtingsstoornissen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *