Laten we beginnen met de basisvereisten. Het eerste wat je moet hebben is een gemotiveerd kind. Het is heel moeilijk om iemand te motiveren die niet gemotiveerd is. Je moet een manier hebben om hem of haar te motiveren. Het is een must. Het is heel moeilijk om iemand te motiveren als hij of zij niet gemotiveerd is. Je moet een groot hart hebben, zodat je kind het goed met je kan doen.
Wanneer je hem of haar inschrijft op onze school, is het verplicht om hem of haar in te schrijven in een reguliere klas. Tenzij je hem of haar inschrijft in een versnelde klas, zal het moeilijk voor je zijn om hem of haar op het goede spoor te houden. Het eerste dat u hem of haar moet leren, zijn de basisrichtlijnen voor het beheren van een klaslokaal. Het is beter om met zoiets simpels te beginnen: als het om huiswerkopdrachten gaat, moet je streng zijn en duidelijk uitleggen waarom je het zo moet doen. Vertel uw kind dat u verwacht dat hij het op tijd af heeft. Vertel hem dat u beschikbaar zult zijn om hem of haar te helpen wanneer hij of zij het nodig heeft. Maar als hij of zij het verprutst, laat het dan aan niemand anders weten. Wat heb je tenslotte te verliezen door te proberen je kind te helpen?
Ja, het is moeilijk om te doen. Echter, zolang je een doel voor ogen hebt en het volgt met je acties, zal uiteindelijk het onmogelijke worden gedaan. Het is een kwestie van tijd en het kind zal uiteindelijk slagen.
Ouders geloven graag dat de school achter haar educatieve programma's staat en de enige plek is waar hun kinderen veilig en geaccepteerd worden, maar scholen hebben een rol te spelen op dit gebied. De aandacht van de ouders moet gericht zijn op het onderwijsprogramma. Ze moeten deze school door het hele proces heen begeleiden – vanaf de eerste dag dat ze aankomen tot ze afstuderen.
Dit is het moment waarop de school een kind ook de aandacht kan geven die het verdient. Een kind moet weten dat hij of zij kan slagen. Het klassenmanagement dat voor de ene student werkt, werkt mogelijk niet voor de andere. Daarom is het erg belangrijk dat de ouders waakzaam zijn en voortdurend de prestaties van het kind evalueren.
Vergeet niet dat u niet alleen de prestaties van uw kind wilt controleren. Je moet ook aandacht besteden aan het sociale aspect van het kind. Wil je een sociale groep kinderen die groeien, met elkaar omgaan en met elkaar communiceren? Als het antwoord op deze vragen ja is, moet u actief betrokken zijn bij het sociale leven van uw kind.
Het is niet alleen de taak van een ouder om het kind naar succes te begeleiden. Scholen hebben ook een grote taak. Kinderen ontwikkelen zich in verschillende snelheden. Sommige kinderen zijn misschien gebouwd voor wiskunde en anderen voor taal en anderen zijn misschien gebouwd om te lezen en de lijst gaat maar door. Hoewel een school een kind meestal goed genoeg zal ontwikkelen om hem of haar op alle gebieden te helpen, zal ze ook wat hulp van buitenaf nodig hebben om dit doel te bereiken.
Ouders hebben de grootste rol om hun kind te helpen presteren op school. Scholen kunnen maar zoveel. Hoewel leraren uitstekend werk leveren in het opleiden van kinderen, missen ze de capaciteiten om kinderen zelfstandig op te voeden. Onderwijs moet met open armen worden benaderd. Kinderen zijn als grote sponzen die wachten om alles op te nemen wat op hun pad komt, met een beetje verzorging en begeleiding. Ouders kunnen een groot verschil maken in het helpen van hun kind op school door actief te zijn in de schoolervaring van hun kind.